Informacja o zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Giżycku
 PRZEJDŹ WYŻEJ
 PRZEJDŹ WYŻEJ
RODO
Deklaracja dostępności
Koordynator do spraw dostępności
Informacja o zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Giżycku
Dostęp do tłumacza języka migowego
Informacja sporządzona zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Wersja w tekście łatwym do czytania i zrozumienia i w polskim języku migowym.
Urząd Miejski w Giżycku to jednostka administracji samorządowej. Pracownicy urzędu zajmują się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym oraz zadaniami zleconymi, z zakresu administracji rządowej. Na czele urzędu stoi Burmistrz .
Pracownicy Urzędu zajmują się sprawami petentów w ramach ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. 
Wydziały Urzędu Miejskiego i najważniejsze zadania realizowane w poszczególnych komórkach. 
WYDZIAŁ OGÓLNY  
- obsługa interesantów, 
- przyjmowanie i organizowanie obiegu korespondencji składanej do Urzędu, 
- obsługa Sekretariatu Burmistrza i Rady Miejskiej, 
- stałe aktualizowanie i dbałość o tablice informacyjne w Urzędzie Miejskim, 
- promocja Miasta Giżycka, informowanie o sprawach miasta, współpraca regionalna, 
- obsługa przedsiębiorców, pomoc przy zakładaniu działalności gospodarczej, 
- prowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami Giżycka, 
- nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta Giżycka, 
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, 
- przygotowywanie i wdrażanie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, 
- dbanie o budynek urzędu i okolicy, 
- wdrażanie i koordynacja programów społecznych, 
- prowadzenie spraw związanych z realizacją budżetu obywatelskiego.  
WYDZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY 
- prowadzenie spraw z zakresu podatków i opłat lokalnych, naliczanie i egzekwowanie podatku od nieruchomości oraz rolnego, 
- zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu, 
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia i realizacji budżetu Miasta, 
- windykacja należności z podatków i opłat lokalnych, 
- prowadzenie ewidencji środków trwałych. 
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH 
- prowadzenie ewidencji ludności tj. meldunki i wymeldowania, 
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych, 
- rejestr wyborców, 
- wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców; rejestru PESEL; Rejestru Dowodów Osobistych, 
- organizacja spisów ludności. 
WYDZIAŁ PLANOWANIA I INWESTYCJI 
- nadzorowanie realizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta,  
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego oraz nadzorowanie procedury ich sporządzania, 
- wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego, 
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy, 
- prowadzenie spraw związanych z podziałami działek, numeracją porządkową, 
- nadzór nad ochroną zabytków, 
- organizowanie i zarządzanie realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych, 
- zarządzanie publicznymi drogami gminnymi, 
- wydawanie i ewidencja decyzji na zajęcie pasa drogowego, 
- organizacja strefy płatnego parkowania. 
WYDZIAŁ MIENIA 
- obrót nieruchomościami, sprzedaż, nabywanie, zamiana, komunalizacja itd. 
- nazewnictwo ulic i obiektów fizjograficznych,  
- nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości na terenie Miasta, 
- przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych,  
-  ustalanie stawek czynszów i opłat za lokale i budynki,  
- weryfikacja taryf za wodę i ścieki,  
- nadzór nad targowiskiem miejskim - m.in. przydzielanie miejsc handlowych na targowiskach miejskich 
- prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych (europejskich i krajowych) na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych oraz pozainwestycyjnych. 
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA 
- administrowanie cmentarzami komunalnymi, 
- organizowanie opieki nad bezdomnymi, wolno żyjącymi i pozbawionymi opieki zwierzętami, 
-  organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem miejskiej komunikacji zbiorowej, 
- utrzymanie porządku i czystości na terenie gminy, 
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu taksówką, 
- utrzymanie terenów zieleni miejskiej, 
- wydawanie decyzji w sprawach o usunięcie drzew, 
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń komunalnych w zakresie: kabin sanitarnych, fontann, placów zabaw, siłowni zewnętrznych, wiat przystankowych, słupów ogłoszeniowych, paneli informacyjnych, szafek elektroenergetycznych, zdrojów ulicznych, śmietników, ławek, stolików szachowych oraz flagowania.  
URZĄD STANU CYWILNEGO 
- prowadzenie rejestru urodzeń, małżeństw i zgonów, 
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego, czyli aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu, 
- udzielanie ślubów cywilnych, 
- wydawanie decyzji w sprawie zmiany imienia i nazwiska, 
- organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz setnej rocznicy urodzin. 
STRAŻ MIEJSKA 
- opiniowanie projektów, koncepcji stałej lub tymczasowej organizacji ruchu na drogach wewnętrznych Miasta,  
- prowadzenie spraw związanych z nadzorowaniem i funkcjonowaniem całodobowego monitoringu wizyjnego Miasta,  
- prowadzenie spraw z zakresu zbiórek publicznych i organizacji zgromadzeń, prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprezy masowej na terenie Miasta. 
BIURO INFORMATYKI 
- planowanie i zakup sprzętu i oprogramowania związanego z obsługą informatyczną Urzędu oraz nadzór nad ich eksploatacją,  
- planowanie, wdrażanie systemów informatycznych,  
- szkolenie pracowników z obsługi sprzętu informatycznego, 
- zapewnienie obsługi informatycznej Urzędu, 
- nadzór właściwego zabezpieczenia danych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.),  
- realizacja przedsięwzięć związanych z uruchomieniem i eksploatacją bezprzewodowego Internetu na terenie Miasta,  
- wykonywanie czynności Inspektora Bezpieczeństwa Teleinformatycznego i Administratora Systemu Teleinformatycznego.  
Ponadto, w ramach samodzielnych stanowisk prowadzone są sprawy z następujących zakresów: 
- organizowanie działań w ramach zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony informacji niejawnych, 
- koordynacja i nadzór w imieniu Burmistrza nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej I i II stopnia, przeprowadzanie audytów i kontroli wewnętrznych, 
- obsługa prawna pracowników Urzędu, 
- przygotowywanie, aktualizacja Strategii Miasta oraz innych dokumentów o charakterze strategicznym oraz monitorowanie działań związanych z realizacją założeń i celów zawartych w Strategii Miasta.  
 
SPOSOBY KONTAKTU Z URZĘDEM MIEJSKIM W GIŻYCKU 
- telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 87 7324 111
- listownie na adres: Al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
- za pomocą poczty elektronicznej: urzad@gizycko.pl
- za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na portalu ePUAP.gov.pl: /umgizycko/SkrytkaESP
- osobiście w Urzędzie Miejskim w Giżycku
- osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą skorzystać z wideotłumacza języka migowego. Usługa dostępna przez stronę internetową Miasta gizycko.pl lub podczas wizyty w Urzędzie Miejskim.  
 Stanowisko z dostępem online do usługi tłumacza języka migowego znajduje się w Punkcie Obsługi Klienta na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Giżycku, oznaczone piktogramem dwóch dłoni w geście migania.
GODZINY PRACY 
Urząd Miejski w Giżycku jest otwarty w godzinach: 
PONIEDZIAŁEK 8.00- 16.00 
WTOREK - PIĄTEK  7.30 – 15.30 
DOSTĘP DO USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ URZĄD MIEJSKI W GIŻYCKU 
W celu zapewnienia osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Giżycku, należy poprosić pracownika Punktu Obsługi Klienta o kontakt z Koordynatorem ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Giżycku. Nie trzeba wcześniej zgłaszać takiej potrzeby. 
INFORMACJA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ 
Na parkingu przed Urzędem Miejskim znajdują się dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. 
INFORMACJA O PRAWIE WSTĘPU Z PSEM ASYSTUJĄCYM 
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Urzędu Miejskiego w Giżycku.  
DO POBRANIA - Tekst do odczytu maszynowego
źródło: Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku - Zarządzenie nr 287/2020 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 02 marca 2020 r. 
Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku - Zarządzenie Nr 213/2016 Burmistrza Miasta Giżycka z 31 marca 2016 r. 
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Giżycku - Zarządzenie nr 38/2015 Burmistrza Miasta Giżycka z dnia 26.02.2015 r. ze zmianami. 
Fot. gizycko.pl/ J. Maciejewska-Kucfir
 
     

 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
    